Wyjaśnienia treści SIWZ: Wdrożenie projektu: „Cyfrowe usługi w zakresie udostępniania informacji publicznej Starostwa Powiatowego w Olecku”

2017-12-14 1451
Art. czytany: 1220 razy

Olecko. 14.12.2017r.

Wyjaśnienia treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia

Dotyczy: Nr sprawy OR.272.3.2017 Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego
w trybie przetargu nieograniczonego na Wdrożenie projektu: „Cyfrowe usługi w zakresie udostępniania informacji publicznej Starostwa Powiatowego w Olecku”

Na podstawie art. 38 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r – Prawo zamówień publicznych do Zamawiającego zostało wniesione niżej przytoczone pytanie:

Pytanie:

W postępowaniu przetargowym w SIWZ Rozdział V Warunki udziału w postępowaniu, ust. 2, lit c) Zamawiający wymaga doświadczenia specjalisty ds. bezpieczeństwa informacji, posiadającego wykształcenie wyższe oraz certyfikat audytora wiodącego systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji oraz doświadczenie na stanowisku związanym z zapewnieniem bezpieczeństwa informacji systemu w sektorze publicznym tj. posiada certyfikat audytora ISO/IEC 27000:2013 w zakresie przetwarzania danych osobowych oraz uczestnictwa w realizacji co najmniej jednego projektu w sektorze publicznym polegającym na przygotowaniu instytucji do wymagań RODO. Ponieważ Rozporządzenie Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. które reguluje zasady ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych będzie stosowane dopiero od 25 maja 2018 r., wykazanie się doświadczeniem w wymaganym zakresie jest niemożliwe przez żadną firmę , szczególnie w sytuacji gdy Zamawiający wymaga, aby osoba posiadająca takie doświadczenie była jednocześnie zatrudniona przez Wykonawcę na podstawie umowy o pracę. W związku z powyższym czy Zamawiający zrezygnuje w całości z w/w wymagania?



Odpowiedź:

Zamawiający zmienia pkt. V.1.1 ppkt. 2 ust c poprzez wykreślenie wymagania:
Było:
minimum 1 osoba spełniająca następujące kwalifikacje zawodowe: specjalista ds. bezpieczeństwa informacji posiadający wykształcenie wyższe oraz certyfikat zawodowy audytora wiodącego systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji oraz doświadczenie na stanowisku związanym z zapewnieniem bezpieczeństwa informacji systemu w sektorze publicznym to jest posiada certyfikat audytora ISO/IEC 27000:2013 w zakresie przetwarzania danych Osobowych oraz uczestniczył w realizacji co najmniej jednego projektu w sektorze publicznym polegającym na przygotowaniu instytucji do wymagań RODO. Do oferty należy dołączyć dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe.

Jest:
minimum 1 osoba spełniająca następujące kwalifikacje zawodowe: specjalista ds. bezpieczeństwa informacji posiadający wykształcenie wyższe oraz certyfikat zawodowy audytora wiodącego systemu zarządzania bezpieczeństwem informacji oraz doświadczenie na stanowisku związanym z zapewnieniem bezpieczeństwa informacji systemu w sektorze publicznym to jest posiada certyfikat audytora ISO/IEC 27000:2013 w zakresie przetwarzania danych Osobowych oraz uczestniczył w realizacji co najmniej jednego projektu w sektorze publicznym polegającym na przygotowaniu instytucji do wymagań RODO. Do oferty należy dołączyć dokumenty potwierdzające kwalifikacje zawodowe.

Zamawiający zmienia SIWZ pkt. VII.2 ppkt. 9 poprzez wykreślenie wymagania:
Było:
certyfikat PN-ISO/IEC 27001 - System zarządzania bezpieczeństwem informacji;
Jest:
certyfikat PN-ISO/IEC 27001 - System zarządzania bezpieczeństwem informacji;

Pozostałe zapisu SIWZ pozostają bez zmian.

ZAMAWIAJĄCY