Olecko: Prowadzenie przez ekspertów form doskonalenia wynikających z Rocznych Planów Wspomagania 23 szkół i przedszkoli w roku szkolnym 2013/2014 w ramach projektu

2013-12-14 2311
Art. czytany: 3199 razy

Adres strony internetowej, na której Zamawiający udostępnia Specyfikację Istotnych Warunków Zamówienia:
www.spolecko.bip.doc.pl
________________________________________
Olecko: Prowadzenie przez ekspertów form doskonalenia wynikających z Rocznych Planów Wspomagania 23 szkół i przedszkoli w roku szkolnym 2013/2014 w ramach projektu pn. Kompleksowe wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Oleckim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół
Numer ogłoszenia: 520080 - 2013; data zamieszczenia: 13.12.2013
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi
Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Starostwo Powiatowe , ul. Kolejowa 32, 19-400 Olecko, woj. warmińsko-mazurskie, tel. 087 5202147, 5202475.
• Adres strony internetowej zamawiającego: www.spolecko.bip.doc.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Prowadzenie przez ekspertów form doskonalenia wynikających z Rocznych Planów Wspomagania 23 szkół i przedszkoli w roku szkolnym 2013/2014 w ramach projektu pn. Kompleksowe wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Oleckim współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Działanie 3.5 Kompleksowe wspomaganie rozwoju szkół.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.4) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest wybór ekspertów do realizacji form doskonalenia (wykładów, warsztatów, konsultacji grupowych) wynikających z Rocznych Planów Wspomagania szkół i przedszkoli w ramach projektu pn. Kompleksowe wsparcie procesu doskonalenia nauczycieli w Powiecie Oleckim. Projekt dotyczy wspomagania 35 placówek oświatowych funkcjonujących na terenie Powiatu Oleckiego, wychowujących dzieci i kształcących uczniów i młodzież w szkołach i placówkach młodzieżowych, w tym: 14 szkół podstawowych, 10 gimnazjów, 1 zasadniczej szkoły zawodowej, 2 techników, 2 liceów ogólnokształcących i 6 przedszkoli, w których pracuje co najmniej 5 nauczycieli. Ponadto wsparciem zostanie objętych minimum 480 nauczycieli(lek) pracujących w szkołach, w których realizowany jest projekt oraz 32 dyrektorów szkół-przedszkoli). W ramach Rocznych Planów Wspomagania w każdej szkole realizowane będą oferty doskonalenia opracowane w ramach projektu System doskonalenia nauczycieli oparty na ogólnodostępnym kompleksowym wspomaganiu szkół. Warsztaty i szkolenia dla nauczycieli prowadzone będą zasadniczo w modułach po 4-godziny szkoleniowe (1h = 45 min.), natomiast konsultacje indywidualne i grupowe dla nauczycieli prowadzone będą jednorazowo w wymiarze 2 godzin (1h = 60 min.). Łączna ilość godzin usługi szkoleniowej w postaci szkoleń, warsztatów i konsultacji na jedną szkołę/przedszkole wynosi 24 godziny (z wyjątkiem części 19, w której ilość godzin wynosi 28 godzin). Zamawiający poprzez poniższe pojęcia rozumie: 1) Konsultacje indywidualne: Indywidualne spotkania nauczycieli z ekspertem zewnętrznym, dotyczące tematyki objętej wspomaganiem w szkole/przedszkolu; w trakcie konsultacji nauczyciele mogą przedyskutować z ekspertem zewnętrznym swoje wątpliwości, omówić problemy, przedstawić nowe rozwiązania związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego Rocznego Planu Wspomagania (RPW). 2) Konsultacje grupowe: Spotkania grupowe nauczycieli z ekspertem, dotyczące tematyki objętej wspomaganiem w szkole; w trakcie konsultacji nauczyciele mogą podzielić się swoimi wątpliwościami, wymienić się doświadczeniami i spostrzeżeniami, poszukiwać wspólnie nowych rozwiązań, omówić bieżące problemy związane z wdrażaniem do rzeczywistości szkolnej umiejętności nabytych w formach doskonalenia prowadzonego w ramach realizowanego RPW; konsultacje grupowe prowadzi ekspert. 3) Warsztat: aktywna metoda szkoleniowa, angażująca uczestników w różnego rodzaju ćwiczenia, gry, symulacje lub inne działania mające na celu nabywanie wiedzy, doskonalenie umiejętności oraz kształtowanie postaw uczestników. Szkolenie: wykład mający na celu zwiększenie kompetencji uczestników w zakresie tematyki objętej wspomaganiem. Zamawiający dokonał podziału zamówienia na 21 części..
II.1.6) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 80.00.00.00-4.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak, liczba części: 21.
II.1.8) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.

II.2) CZAS TRWANIA ZAMÓWIENIA LUB TERMIN WYKONANIA: Zakończenie: 16.06.2014.

SEKCJA III: INFORMACJE O CHARAKTERZE PRAWNYM, EKONOMICZNYM, FINANSOWYM I TECHNICZNYM
III.2) ZALICZKI
III.3) WARUNKI UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ OPIS SPOSOBU DOKONYWANIA OCENY SPEŁNIANIA TYCH WARUNKÓW
• III. 3.1) Uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli przepisy prawa nakładają obowiązek ich posiadania
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Oświadczenie wykonawcy.
• III.3.2) Wiedza i doświadczenie
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że wykonał w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, co najmniej pięć usług polegających na przeprowadzeniu szkoleń, warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych lub indywidualnych dla nauczycieli.
• III.3.3) Potencjał techniczny
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Oświadczenie wykonawcy.
• III.3.4) Osoby zdolne do wykonania zamówienia
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Zamawiający uzna ten warunek za spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że dysponuje lub będzie dysponował osobą lub osobami, z których każda spełni łącznie następujące warunki: wykształcenie: studia wyższe II stopnia; doświadczenie w edukacji: ukończone kursy/szkolenia/studia podyplomowe odpowiadające zakresowi tematycznemu oferty doskonalenia, przygotowanie do pracy moderatora (np. TERM, ukończone kursy i studia przygotowujące do pracy trenera, lub edukatora, lub tutora, lub coacha, lub moderatora, lub lidera przedsięwzięć edukacyjnych, lub certyfikat trenerski, lub pełnienie funkcji doradcy metodycznego, lub nauczyciela konsultanta); doświadczenie w pracy z grupą osób dorosłych: prowadzenie różnych form pracy z grupami osób dorosłych, w tym działań realizowanych w szkołach i skierowanych do nauczycieli (np. przygotowanie i prowadzenie lekcji otwartych, szkolenia rad pedagogicznych, nauczycielskich grup przedmiotowych, doradztwo). Ponadto Zamawiający doprecyzowuje wymagania w zakresie doświadczenia osób w edukacji oraz doświadczenia w pracy z grupą osób dorosłych w odniesieniu do poszczególnych części zamówienia oraz określa minimalną liczbę osób zdolnych do wykonania zamówienia w danej części: Dla części 1, 2, 5, 6, 10, 11, 15, 20 i 21: TECHNIKI UCZENIA SIĘ I METODY MOTYWUJĄCE DO NAUKI kandydat na eksperta musi posiadać: co najmniej 3 letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć z nauczycielami(kami) dotyczących czynników warunkujących dobór sposobów motywowania dzieci do nauki lub budowania poczucia własnej wartości, aktywizowania lub metod pracy z dziećmi, rozbudzania ciekawości poznawczej, teorii inteligencji wielorakich, specyfiki rozwoju psychofizycznego dzieci w wieku szkolnym, roli oceniania kształtującego w motywowaniu uczniów do nauki, projektowania i wdrażania innowacji pedagogicznych, technik pracy z dzieckiem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz technik uczenia się i metod motywujących do nauki; co najmniej 3 letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć z nauczycielami(kami) dotyczących sposobów motywowania uczniów do nauki, w tym wykorzystaniu technik szybkiego uczenia się i zapamiętywania oraz motywujące do nauki lub budowania poczucia własnej wartości lub aktywizowania lub metod pracy z dziećmi, uczniami lub technik nauczania-uczenia się sprzyjających budowaniu poczucia odpowiedzialności za własny rozwój lub stylów uczenia się lub treningu interpersonalnego, metod rozwijających kreatywność, sztuki zadawania pytań i formułowania poleceń, indywidualnej pracy z uczniem. Dla części 3: WSPIERANIE PRACY WYCHOWAWCÓW KLAS - BEZPIECZNA SZKOŁA - kandydat na eksperta musi posiadać: co najmniej 3 letnie doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z nauczycielami(kami) z zakresu nowoczesnych metod i technik wspierania pracy wychowawczej nauczycieli, technik komunikacyjnych w pracy szkoły, oceniania i motywowania uczniów oraz coachingu. Dla części 4: PRACA Z UCZNIEM O SPECJALNYCH POTRZEBACH EDUKACYJNYCH - kandydat na eksperta musi posiadać: co najmniej 3 letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć z nauczycielami(kami) w zakresie pracy indywidualnej i zespołowej z uczniem o specjalnych potrzebach edukacyjnych: w tym diagnozy dziecka o specjalnych potrzebach edukacyjnych, z zakresu planowania pracy z dzieckiem o specjalnych potrzebach edukacyjnych; budowania narzędzi do pracy z dzieckiem; z zakresu motywowania do pracy dzieci o specjalnych potrzebach edukacyjnych; metod i form współpracy z rodzicami w/w dzieci oraz doświadczenie w opracowywaniu programów indywidualnych (m.in. IPET). Dla części 7, 9, 14 i 16: BUDOWA KONCEPCJI PRACY SZKOŁY - kandydat na eksperta musi posiadać: co najmniej 2 letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć z nauczycielami(kami) w zakresie pracy indywidualnej i zespołowej polegające na wypracowaniu spójnej, uwzględniającej aktualne potrzeby koncepcji pracy szkoły, opartej na wspólnej dyskusji angażującej całą społeczność szkolną. Ponadto doświadczenie w prowadzeniu szkoleń z zakresu budowania koncepcji pracy szkoły zgodnie z obowiązującym prawem oświatowym, diagnozowania potrzeb szkół, a także w zakresie opracowania narzędzi oraz procedur do analizowania i modyfikowania koncepcji pracy szkoły. Dla części 8: OCENIANIE KSZTAŁTUJĄCE - kandydat na eksperta musi posiadać: co najmniej 3 letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć z nauczycielami(kami) w zakresie pracy indywidualnej i zespołowej polegające na wdrożeniu w szkole oceniania kształtującego, a także znajomość tematyki: co najmniej 2 letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć z nauczycielami(kami) dotyczących sposobów motywowania uczniów do nauki, indywidualnej pracy z uczniem. Dla części 12: RODZICE SĄ PARTNERAMI SZKOŁY- kandydat na eksperta musi posiadać: co najmniej 3 letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć z nauczycielami(kami) w zakresie pracy indywidualnej i zespołowej polegające na wdrożeniu szkołach oceniania kształtującego, a także doświadczenie w prowadzeniu zajęć z dotyczących przeciwdziałania trudnościom w nauce, problemów z zachowaniem dzieci, radzenia sobie ze stresem, mediacji i rozwiązywania konfliktów. Dla części 13: JAK POMÓC UCZNIOWI OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY - kandydat na eksperta musi posiadać: co najmniej 3 letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć z nauczycielami(kami) w zakresie pracy indywidualnej i zespołowej polegające na usprawnieniu pracy wychowawczej szkół, wykorzystania wiedzy technicznej w pracy nauczyciela wynikającej z postępu technicznego (nowoczesna pracowania interaktywna, trendy w nowoczesnej edukacji, programy specjalistyczne - bazy danych, np. Insert GT, Mol, dziennik elektroniczny, tablica multimedialna; w module IV wykształcenie tyflopedagoga i co najmniej 3-letnie doświadczenie w pracy z uczniami o specjalnych potrzebach edukacyjnych. Dla części 17: JAK POMÓC (UCZNIOWI) DZIECKU OSIĄGNĄĆ SUKCES EDUKACYJNY: realizacja modułu 1, 2 i 3 przez psychologa specjalizującego się w diagnozie dziecka przedszkolnego, z uwzględnieniem diagnozy gotowości szkolnej oraz we wspieraniu dziecka zdolnego/trudnego; realizacja modułu 4 przez plastyka lub terapeutę zajęciowego; realizacja modułu 5 przez muzyka. Dla części 18: TECHNIKI UCZENIA SIĘ I METODY MOTYWUJĄCE DO NAUKI - Zamawiający oczekuje ekspertów w zakresie: Moduł I - terapeuta specjalizujący się w rozpoznawaniu deficytów i posługujący się skutecznymi metodami pracy z zespołem klasowym, w którym są uczniowie z deficytami rozwojowymi. Moduł II trener od inteligencji wielorakich na zajęcia warsztatowe zapewnia test inne narzędzia do rozpoznawania inteligencji wielorakich możliwe do dalszego wykorzystania przez nauczycieli). Dla części 19: WYKORZYSTANIE TIK NA ZAJĘCIACH EDUKACYJNYCH - BEZPIECZNY INTERNET. Kandydat na eksperta musi posiadać: co najmniej 3 letnie doświadczenie w prowadzeniu zajęć z nauczycielami z zakresu wykorzystania środków i narzędzi TIK w przygotowaniu i prowadzeniu zajęć lekcyjnych, wykorzystania zasobów Internetu (z uwzględnieniem praw autorskich, elementów komunikacji interpersonalnej w obrębie mediów elektronicznych), programów edukacyjnych oraz materiałów multimedialnych w procesie dydaktycznym.
• III.3.5) Sytuacja ekonomiczna i finansowa
Opis sposobu dokonywania oceny spełniania tego warunku
o Oświadczenie wykonawcy.
III.4) INFORMACJA O OŚWIADCZENIACH LUB DOKUMENTACH, JAKIE MAJĄ DOSTARCZYĆ WYKONAWCY W CELU POTWIERDZENIA SPEŁNIANIA WARUNKÓW UDZIAŁU W POSTĘPOWANIU ORAZ NIEPODLEGANIA WYKLUCZENIU NA PODSTAWIE ART. 24 UST. 1 USTAWY
III.4.1) W zakresie wykazania spełniania przez wykonawcę warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy, oprócz oświadczenia o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu należy przedłożyć:
• wykaz wykonanych, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również wykonywanych, głównych dostaw lub usług, w okresie ostatnich trzech lat przed upływem terminu składania ofert albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wraz z podaniem ich wartości, przedmiotu, dat wykonania i podmiotów, na rzecz których dostawy lub usługi zostały wykonane, oraz załączeniem dowodów, czy zostały wykonane lub są wykonywane należycie;
• określenie dostaw lub usług, których dotyczy obowiązek wskazania przez wykonawcę w wykazie lub złożenia poświadczeń, w tym informacja o dostawach lub usługach niewykonanych lub wykonanych nienależycie
Przeprowadzeniu szkoleń, warsztatów, wykładów, konsultacji grupowych lub indywidualnych dla nauczycieli.;
• wykaz osób, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, kontrolę jakości lub kierowanie robotami budowlanymi, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności, oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami;
III.4.2) W zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust. 1 ustawy, należy przedłożyć:
• oświadczenie o braku podstaw do wykluczenia;
III.4.4) Dokumenty dotyczące przynależności do tej samej grupy kapitałowej
• lista podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej w rozumieniu ustawy z dnia 16 lutego 2007 r. o ochronie konkurencji i konsumentów albo informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej;
III.6) INNE DOKUMENTY
Inne dokumenty niewymienione w pkt III.4) albo w pkt III.5)
Wykaz doświadczenia osób, które będą pełnić funkcje ekspertów w celu dokonania oceny w kryterium - doświadczenie osób które będą pełnić funkcje ekspertów.

SEKCJA IV: PROCEDURA
IV.1) TRYB UDZIELENIA ZAMÓWIENIA
IV.1.1) Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony.
IV.2) KRYTERIA OCENY OFERT
IV.2.1) Kryteria oceny ofert: cena oraz inne kryteria związane z przedmiotem zamówienia:
• 1 - Cena - 50
• 2 - Doświadczenie osób, które będą pełnić funkcje ekspertów - 50
IV.3) ZMIANA UMOWY
przewiduje się istotne zmiany postanowień zawartej umowy w stosunku do treści oferty, na podstawie której dokonano wyboru wykonawcy:
Dopuszczalne zmiany postanowień umowy oraz określenie warunków zmian
Zamawiający przewiduje możliwość zmiany postanowień umowy w przypadkach, gdy: 1) nastąpi zmiana przepisów wpływających na realizację przedmiotu zamówienia, 2) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wprowadzonych w umowach pomiędzy Zamawiającym a inną niż Wykonawca stroną, w tym instytucjami nadzorującymi wdrażanie Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, w ramach którego realizowane jest zamówienie, 3) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian wytycznych dotyczących Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki lub wytycznych i zaleceń Instytucji Zarządzającej lub Instytucji Pośredniczącej; 4) konieczność wprowadzenia zmian będzie następstwem zmian organizacyjnych po stronie Zamawiającego; 5) z powodu okoliczności siły wyższej, np.: wystąpienia zdarzenia losowego wywołanego przez czynniki zewnętrzne, którego nie można było przewidzieć w chwili zawarcia umowy; 6) uzasadnionych zmian w zakresie sposobu wykonania przedmiotu zamówienia proponowanych przez Zamawiającego lub Wykonawcę, jeżeli te zmiany są korzystne dla Zamawiającego;
IV.4) INFORMACJE ADMINISTRACYJNE
IV.4.1) Adres strony internetowej, na której jest dostępna specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.spolecko.bip.doc.pl
Specyfikację istotnych warunków zamówienia można uzyskać pod adresem: Starostwo Powiatowe w Olecku 19-400 Olecko, ul. Kolejowa 32..
IV.4.4) Termin składania wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu lub ofert: 20.12.2013 godzina 12:30, miejsce: Starostwo Powiatowe w Olecku 19-400 Olecko, ul. Kolejowa 32 - kancelaria..
IV.4.5) Termin związania ofertą: okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert).
IV.4.16) Informacje dodatkowe, w tym dotyczące finansowania projektu/programu ze środków Unii Europejskiej: Program Operacyjny Kapitał Ludzki..
IV.4.17) Czy przewiduje się unieważnienie postępowania o udzielenie zamówienia, w przypadku nieprzyznania środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej oraz niepodlegających zwrotowi środków z pomocy udzielonej przez państwa członkowskie Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA), które miały być przeznaczone na sfinansowanie całości lub części zamówienia: tak