(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Jednostki organizacyjne » Dom Pomocy Społecznej Zacisze w Kowalach Oleckich » Cele i zadania domu oraz zakres świadczonych usług
Menu:
Organy Powiatu
Starostwo Powiatowe
Oświadczenia majątkowe
Gminy
Jednostki organizacyjne
Powiatowe Służby, Inspekcje i Straże
Spółki prawa handlowego
Organizacje pozarządowe
Finanse i mienie
Nabór pracowników
Przetargi
Licytacje
Jak załatwić sprawę
Aktualności
Ostrzeżenia pogodowe
Wykaz danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
Kontrole
Petycje
Lobbing
Kontakt
Instrukcja obsługi
Nieodpłatna pomoc prawna
Informacja publiczna
Obsługa osób niepełnosprawnych
Wybory samorządowe 2018
Dostępność
Biuro Rzeczy Znalezionych
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Podstawy prawne działania powiatu
Sprzedaż nieruchomości powiatu
Wybory samorządowe 2010
Wybory samorządowe 2014
Ostatnie 5 wiadomości:
» Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2020 roku
» Ostrzeżenie meteorologiczne nr 58 - burze /1
» Uchwała Nr XXII/166/2021 w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Olecku z tytułu wykonania budżetu Powiatu Oleckiego za 2020 rok.
» Uchwała Nr XXII/165/2021 w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Oleckiego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za rok 2020
» Uchwała Nr XXII/164/2021 w sprawie wotum zaufania dla Zarządu Powiatu w Olecku
Ilość wiadomości z działu 'Cele i zadania domu oraz zakres świadczonych usług': 1
Celem Domu jest:


1.Zapewnienie osobom w nim przebywającym całodobowej opieki, bezpiecznych warunków i godnego życia, niezależności, intymności z uwzględnieniem stopnia ich fizycznej i psychicznej sprawności.
2.Dom funkcjonuje w oparciu o indywidualne plany wsparcia, opracowane z jego udziałem, jeżeli udział ten jest możliwy ze względu na stan zdrowia i gotowość mieszkańca do uczestnictwa w nim.
3.Działania wynikające z indywidualnego planu wsparcia mieszkańca domu, koordynuje pracownik Domu, zwany dalej „pracownikiem pierwszego kontaktu” wskazany przez mieszkańca domu, jeżeli wybór ten jest możliwy ze względu na jego stan zdrowia i organizację pracy domu.
4.Pracownicy pierwszego kontaktu działają w ramach zespołu terapeutyczno – opiekuńczego.


Dom realizuje cele i zadania poprzez świadczenie usług zgodnie z obowiązującym standardem zapewniając:
1.w zakresie potrzeb bytowych:
a)miejsce zamieszkania,
b)wyżywienie,
c)utrzymanie czystości;

2.w zakresie potrzeb opiekuńczych:
a)udzielanie pomocy w podstawowych czynnościach życiowych,
b)pielęgnację,
c)niezbędną pomoc w załatwianiu spraw osobistych;

3.w zakresie potrzeb wspomagających:
a)udział w terapii zajęciowej,
b)podnoszenie sprawności i aktywizowanie mieszkańców,
c)umożliwienie zaspokojenia potrzeb religijnych i kulturalnych,
d)zapewnienie warunków do rozwoju samorządności mieszkańców domu
e)stymulowanie nawiązywania, utrzymywania i rozwijania kontaktu z rodziną i społecznością lokalną,
f)działania zmierzające do usamodzielnienia mieszkańca domu, w miarę jego możliwości,
g)pomoc usamodzielniającemu się mieszkańcowi domu w podjęciu pracy, szczególnie mającej charakter terapeutyczny, w przypadku osób spełniających warunki do takiego usamodzielnienia,
h)bezpieczne przechowywanie środków pieniężnych i przedmiotów wartościowych,
i)przestrzeganie praw mieszkańców domu oraz dostępność do informacji o tych prawach,
j)sprawne wnoszenie i załatwianie skarg i wniosków mieszkańców domu.


Wydatki związane z zapewnieniem całodobowej opieki mieszkańcom oraz zaspokojeniem ich niezbędnych potrzeb bytowych i społecznych w całości pokrywa Dom.
Dom umożliwia i organizuje mieszkańcom pomoc w korzystaniu ze świadczeń zdrowotnych przysługującym im na podstawie odrębnych przepisów.

Pobyt w Domu jest odpłatny do wysokości średniego miesięcznego kosztu utrzymania.
Średni koszt utrzymania mieszkańca ustala starosta i ogłasza w wojewódzkim dzienniku urzędowym, nie później niż do dnia 31 marca każdego roku.
Opłatę za pobyt w Domu wnoszą:
1.mieszkaniec Domu, nie więcej niż 70% swojego dochodu,
2.małżonek, zstępni przed wstępnymi,
3.gmina, z której osoba została skierowana, w wysokości różnicy między średnim kosztem utrzymania a opłatami wnoszonymi przez osoby o których mowa w ppkt a i b.


Data wprowadzenia: 2007-04-13 0942
Data upublicznienia:
Art. czytany: 7937 razy

Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Paweł Sołtysiak
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
» Przełącz na wiadomości archiwalne
Podkategoria:
Informacje ogólne
Cele i zadania domu oraz zakres świadczonych usług
Ogłoszenia
Sprawozdania finansowe
Ostat. 10 wiadomości:

» Celem Domu jest:
System BIP Inet