(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Organy Powiatu
Starostwo Powiatowe
Oświadczenia majątkowe
Gminy
Jednostki organizacyjne
Powiatowe Służby, Inspekcje i Straże
Spółki prawa handlowego
Organizacje pozarządowe
Finanse i mienie
Nabór pracowników
Przetargi
Licytacje
Jak załatwić sprawę
Aktualności
Ostrzeżenia pogodowe
Wykaz danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
Kontrole
Petycje
Lobbing
Kontakt
Instrukcja obsługi
Nieodpłatna pomoc prawna
Informacja publiczna
Obsługa osób niepełnosprawnych
Wybory samorządowe 2018
Dostępność
Biuro Rzeczy Znalezionych
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Podstawy prawne działania powiatu
Sprzedaż nieruchomości powiatu
Wybory samorządowe 2010
Wybory samorządowe 2014
Ostatnie 5 wiadomości:
» Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2020 roku
» Ostrzeżenie meteorologiczne nr 58 - burze /1
» Uchwała Nr XXII/166/2021 w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Olecku z tytułu wykonania budżetu Powiatu Oleckiego za 2020 rok.
» Uchwała Nr XXII/165/2021 w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Oleckiego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za rok 2020
» Uchwała Nr XXII/164/2021 w sprawie wotum zaufania dla Zarządu Powiatu w Olecku
  • Przetargi
  • Roboty budowlane
  • O D P O W I E D Ź na zapytania w sprawie SIWZ

    Powiatowy Zarząd Dróg w Olecku
    Wojska Polskiego 12, 19-400 Olecko
    e-mail: [email protected]
    Tel. (087) 520 22 24 Fax. (087) 520 22 25

    Pismo: PZD.III.342/2.01/16 Olecko dnia: 2016-02-24


    O D P O W I E D Ź
    na zapytania w sprawie SIWZ


    Szanowni Państwo,
    Uprzejmie informujemy, iż w dniu 2016-02-19 do Zamawiającego wpłynęła prośba o wyjaśnienie zapisu specyfikacji istotnych warunków zamówienia, w postępowaniu prowadzonym na podstawie przepisów ustawy z dnia 29 stycznia 2004 roku Prawo Zamówień Publicznych (Dz. U. z 2015 r. poz. 2164) w trybie przetarg nieograniczony, na:

    Przebudowa drogi powiatowej nr 1816N na odcinku Dunajek - Świętajno,

    Treść wspomnianej prośby jest następująca :

    1. Zgodnie z punktem 4.4. Opisu technicznego na poszerzeniach jezdni należy wykonać warstwę wiążącą z betonu asfaltowego AC 16W gr. 7 cm. Według przekroi normalnych (Rys. 3.) na poszerzeniach oraz w miejscu wykonania nowej konstrukcji należy wykonać podbudowę z betonu asfaltowego gr 7 cm. Zwracamy się o wyjaśnienie rozbieżności.

    2. W załączonej dokumentacji przetargowej brak jest dokumentacji geotechnicznej. Zwracamy się o uzupełnienie.

    3. Czy Zamawiający posiada pozwolenie na wycinkę drzew. Jeżeli tak to zwracamy się o jej załączenie.

    4. Zgodnie z SST D.01.02.01 USUNIĘCIE DRZEW I KRZEWÓW drewno z wycinki staje się własnością Wykonawcy a za pozyskane drewno Zamawiający wystawi Wykonawcy fakturę VAT na kwotę zgodną z raportem wyceny wartości drzew przy ścince. Zwracamy się o podanie ceny i ilości drewna, za którą Wykonawca zapłaci dla Zamawiającego i którą należy przyjąć przy wycenie pozycji 5-8 przedmiaru robót.

    5. Zgodnie z SST D.01.02.01 USUNIĘCIE DRZEW I KRZEWÓW punkt 5.5.1 mowa jest o zabezpieczeniu pni istniejących drzew na czas budowy. Brak jest takiej pozycji w przedmiarze robót. Zwracamy się o uzupełnienie i dopisanie pozycji związanej z wykonaniem powyższych robót.

    6. Zgodnie z SST D.01.02.01 USUNIĘCIE DRZEW I KRZEWÓW punkt 5.5.2 mowa jest o zabezpieczeniu korzeni drzew. Brak jest takiej pozycji w przedmiarze robót. Zwracamy się o uzupełnienie i dopisanie pozycji związanej z wykonaniem powyższych robót.

    7. Przedmiar robót poz. 17 d.1-25 d.1 - roboty rozbiórkowe. Zwracamy się o określenie, kto jest właścicielem materiałów z rozbiórki z wymienionych poz. przedmiaru. Jeśli właścicielem jest Zamawiający to zwracamy się o wskazanie miejsca składowania wraz z podaniem odległości transportu.

    8. Poz. 26 d.1 przedmiaru robót 'Przestawienie wiaty przystankowej'. Zwracamy się o wyszczególnienie robót i materiałów, które należy uwzględnić przy wycenie powyższej pozycji.

    9. Poz. 27 d.1 przedmiaru robót 'Przestawienie słupa oświetleniowego w km 1+594'. Zwracamy się o załączenie projektu na przestawienie słupa oświetleniowego wraz z podaniem ilości i rodzaju materiałów niezbędnych do wykonania powyższych robót.

    10. Zwracamy się o potwierdzenie, że na przedmiotowym zadaniu zastosowanie będą miały wytyczne techniczne WT-1 2010 dla kruszyw do mieszanek mineralno-asfaltowych oraz WT-2 2010 dla mieszanek mineralno-asfaltowych opartych o normę PN-EN 13108-1.

    11. Zwracamy się o podanie parametru C (procentowej zawartości ziaren przekruszonych) dla kruszywa łamanego zaprojektowanego na warstwę wyrównawczą - poz. 59 d.4 przedmiaru robót.

    12. Zwracamy się o potwierdzenie, że roboty z poz. 67 d.5 przedmiaru robót należy wykonać z materiału zgodnie z wymaganiami zawartymi w SST D.05.01.02.

    13. SST D.05.03.05 'NAWIERZCHNIA Z BETONU ASFALTOWEGO' w punkcie 9.2 'Cena jednostki obmiarowej' mowa jest o oczyszczeniu i skropieniu podłoża. Zwracamy się o potwierdzenie, że przy wycenie poz. 62 d.5, 64 d.5, 66 d.5 przedmiaru robót, należy uwzględnić koszt oczyszczenia i skropienia podłoża.

    14. Przedmiar robót poz. 70 d.6 - mowa jest o wykonaniu przepustów pod zjazdami z rur PVC o średnicy 40 cm. Zwracamy się o potwierdzenie, że do wykonania przepustów pod zjazdami należy przyjąć rury karbowane o średnicy 40 cm z tworzyw sztucznych polipropylenowych o sztywności obwodowej SN8, powszechnie stosowane w budownictwie drogowym.

    15. W załączonej dokumentacji przetargowej brak jest szczegółu konstrukcyjnego dotyczącego wykonania przepustów pod zjazdami. Zwracamy się o uzupełnienie.

    16. Zwracamy się o potwierdzenie, że oznakowanie poziome należy wykonać, jako cienkowarstwowe.

    17. Zwracamy się o potwierdzenie, że gwarancja na oznakowanie poziome cienkowarstwowe wynosi 12 miesięcy. W przypadku braku zgody na proponowany termin gwarancji zwracamy się o zamianę oznakowania poziomego cienkowarstwowego na oznakowanie poziome grubowarstwowe.

    18. Zwracamy się o potwierdzenie, że Zamawiający dysponuje zatwierdzonym przez odpowiednie organy projektem stałej organizacji ruchu, który jest zgodny z projektem organizacji ruchu dołączonym do dokumentacji przetargowej.

    19. Zwracamy się o potwierdzenie, że do wykonania ścieku skarpowego (poz. 86 d.8 przedmiaru robót) należy zastosować korytka betonowe półokrągłe wg KPED 01.03, zgodnie z wymaganiami SST D.08.05.01.

    20. W załączonej dokumentacji przetargowej brak jest szczegółu konstrukcyjnego dotyczącego wykonania ściany oporowej z prefabrykowanych elementów ścianek peronowych L1 (poz. 89 d.8 przedmiaru robót). Zwracamy się o uzupełnienie.

    21. Zwracamy się z prośbą o potwierdzenie, że Zamawiający posiada niezbędne decyzje i uzgodnienia z gestorami sieci ważne na czas trwania inwestycji oraz, że ilość i zakres robót branżowych zawartych w dokumentacji technicznej (poz. 27 d.1, 29 d.1 - 30 d.1, 36 d.3 - 49 d.3 przedmiaru robót) jest zgodny z powyższymi uzgodnieniami.

    Stanowisko (wyjaśnienia) Zamawiającego w przedmiotowej kwestii jest następujące:

    1. Na poszerzeniach jezdni oraz w miejscu wykonania nowej konstrukcji należy wykonać podbudowę z betonu asfaltowego gr. 7 cm

    2. Zamawiający nie dysponuje dokumentacją geotechniczną.

    3. Zamawiający posiada pozwolenie na wycinkę drzew. Pozwolenie na wycinkę drzew znajduje się w dokumentacji Zamawiającego.

    4. Drzewa z wycinki stanowią własność Zamawiającego. Zamawiający dokona odbioru drewna własnym staraniem i na własny koszt.

    5. Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej na terenie przyszłej budowy. Jeżeli planowane przez Wykonawcę sposoby wykonywania robót mogą spowodować uszkodzenia drzew, zakres niezbędnych robót powinien oszacować samodzielnie i ich koszt uwzględnić w cenie ofertowej.

    6. Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej na terenie przyszłej budowy. Jeżeli planowane przez Wykonawcę sposoby wykonywania robót mogą spowodować uszkodzenia korzeni drzew, zakres niezbędnych robót powinien oszacować samodzielnie i ich koszt uwzględnić w cenie ofertowej.

    7. Zasady postępowania z materiałami uzyskanymi z rozbiórki opisano w punkcie 5.2. ST D.01.02.04 „Rozbiórki elementów dróg”.

    8. Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej na terenie przyszłej budowy. Zakres i koszt niezbędnych robót powinien oszacować samodzielnie.

    9. Wykonawca powinien dokonać wizji lokalnej na terenie przyszłej budowy. Zakres i koszt niezbędnych robót powinien oszacować samodzielnie.

    10. Wymagania dla mieszanek mineralno-asfaltowych i dla kruszyw do mieszanek mineralno-asfaltowych zawierają ST D.04.07.01 „Podbudowa z betonu asfaltowego” oraz ST D.05.03.05 „Nawierzchnia z betonu asfaltowego”.

    11. Wymagania dla kruszywa przeznaczonego do wykonania warstwy wyrównawczej zawiera ST D.04.04.02 „Podbudowa z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie”.

    12. Roboty należy wykonać zgodnie z ST D.05.01.02 „Nawierzchnia gruntowa ulepszona”.

    13. Koszt oczyszczenia i skropienia należy wycenić w poz.: 55, 56, 60, 61, 63 i 65 przedmiaru robót.

    14. Wymagania dla rur zawiera ST D.06.02.01 „Przepusty pod zjazdami”.

    15. Wymagania dotyczące wykonania przepustów pod zjazdami zawiera ST D.06.02.01 „Przepusty pod zjazdami”.

    16. Oznakowanie poziome należy wykonać jako cienkowarstwowe zgodnie z ST D.07.01.01 „Oznakowanie poziome”.

    17. Gwarancja na oznakowanie poziome cienkowarstwowe wynosi 12 miesięcy.

    18. Zamawiający dysponuje zatwierdzonym projektem stałej organizacji ruchu.

    19. Ściek skarpowy wykonać zgodnie ze szczegółem konstrukcyjnym Rys. nr 9 i ST D.08.05.01 „Ścieki z prefabrykowanych elementów betonowych”.

    20. Zgodnie z karta katalogową produktu (w załączeniu).

    21. Zamawiający posiada niezbędne decyzje i uzgodnienia z gestorami sieci, ilości i zakres robót branżowych jest zgodny z dokumentacją projektową i uzgodnieniami.
    Informujemy, że zgodnie z wymogiem art. 38 ust. 2 ustawy, stanowisko Zamawiającego zostało rozesłane do wszystkich wykonawców, którym przekazano SIWZ.


    Zamawiający




    Data wprowadzenia: 2016-02-24 1300
    Data upublicznienia: 2016-02-24
    Art. czytany: 2786 razy

    » Scianka_L1 - rozmiar: 236137 bajtów
    Typ pliku: application/x-unknown
    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Karina Bielawska
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej

    Starostwo Powiatowe
    w Olecku  
    19-400 OLECKO
    ul. Kolejowa 32

    Tel.
    87 520 24 75, 520 21 47, 520 22 94,
    87 739 18 65
    Fax: 87 520 32 19

    NIP: 847-15-15-765
    REGON: 790675565





    Godziny urzędowania:

     poniedziałek - piątek,
    od 7.30 do 15.30.




    Kasa czynna:

    Poniedziałek - Piątek
    7:45 - 14:00


    przerwa: 11:00 - 11:15



    Starostwo Powiatowe w Olecku
     


    Urząd Miejski w Olecku





     


    Portal e-Urząd


    Elektroniczna Skrzynka Podawcza


    Portal Konsultacje społeczne


    Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca



    Zapisy na bezpłatne usługi



    Transmisja z obrad sesji Rady Powiatu




    Admin


    System BIP Inet