(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Organy Powiatu
Starostwo Powiatowe
Oświadczenia majątkowe
Gminy
Jednostki organizacyjne
Powiatowe Służby, Inspekcje i Straże
Spółki prawa handlowego
Organizacje pozarządowe
Finanse i mienie
Nabór pracowników
Przetargi
Licytacje
Jak załatwić sprawę
Aktualności
Ostrzeżenia pogodowe
Wykaz danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
Kontrole
Petycje
Lobbing
Kontakt
Instrukcja obsługi
Nieodpłatna pomoc prawna
Informacja publiczna
Obsługa osób niepełnosprawnych
Wybory samorządowe 2018
Dostępność
Biuro Rzeczy Znalezionych
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Podstawy prawne działania powiatu
Sprzedaż nieruchomości powiatu
Wybory samorządowe 2010
Wybory samorządowe 2014
Ostatnie 5 wiadomości:
» Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2020 roku
» Ostrzeżenie meteorologiczne nr 58 - burze /1
» Uchwała Nr XXII/166/2021 w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Olecku z tytułu wykonania budżetu Powiatu Oleckiego za 2020 rok.
» Uchwała Nr XXII/165/2021 w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Oleckiego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za rok 2020
» Uchwała Nr XXII/164/2021 w sprawie wotum zaufania dla Zarządu Powiatu w Olecku
  • Przetargi
  • Zakup usług
  • Zawiadomienie o odrzuceniu oferty. dot. Przetargu nieograniczonego na „Utworzenie Bazy danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych

    GN.ZP.272.1.2.1.2018 Olecko, dn. 23.03.2018 r.

    UCZESTNICY
    biorący udział w postępowaniu w trybie przetargu nieograniczonego na „Utworzenie Bazy danych obiektów topograficznych o szczegółowości zapewniającej tworzenie standardowych opracowań kartograficznych w skalach 1:500–1:5000 (BDOT500) dla obszaru powiatu oleckiego wraz z wprowadzeniem do systemu teleinformatycznego Zamawiającego”

    Znak sprawy: GN.ZP.272.1.2.2018

    Zawiadomienie o odrzuceniu oferty

    Działając na podstawie art. 92 ust. 1 pkt 3 art. 184 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (tekst jednolity Dz.U. z 2017 r., poz. 1579 późn. zm.) zwanej dalej ustawą Pzp, Zamawiający zawiadamia o odrzuceniu oferty złożonej przez Wykonawcę: Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Geodezyjno-Kartograficzne Vertical Sp. z o.o. – lider konsorcjum – pełnomocnik, ul. Stodolna 31, 44-240 Żory, UNIMAP S.C. J. Bryk, D. Malcharek, ul. Kossutha 11, 40-844 Katowice.

    Uzasadnienie

    Podstawą prawną odrzucenia oferty jest art. 89 ust. 1 pkt 4, który stanowi że: „Zamawiający odrzuci ofertę, jeżeli zawiera rażąco niską cenę lub koszt w stosunku do przedmiotu zamówienia”, w związku z art. 90 ust. 3 ustawy Pzp.
    W toku badania i oceny ofert przetargowych Zamawiający ustalił, że zaoferowana przez Wykonawcę – Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Geodezyjno-Kartograficzne Vertical Sp. z o.o. – lider konsorcjum – pełnomocnik, ul. Stodolna 31, 44-240 Żory, UNIMAP S.C. J. Bryk, D. Malcharek, ul. Kossutha 11, 40-844 Katowice, cena wydaje się rażąco niska w stosunku do przedmiotu zamówienia i budzi wątpliwości Zamawiającego, co do możliwości wykonania przedmiotu zamówienia zgodnie z wymaganiami określonymi w SIWZ. Zaoferowana cena jest niższa o 31,38% od wartości zamówienia powiększonej o należny podatek od towarów i usług, ustalonej przed wszczęciem postępowania. W związku z powyższym, Zamawiający, działając na podstawie art. 90 ust. 1 ustawy Pzp, zwrócił się do Wykonawcy pismem z dnia 05.03.2018 r. o udzielenie wyjaśnień, w tym złożenie dowodów dotyczących wyliczenia ceny z uwzględnieniem: a) oszczędności metody wykonania zamówienia, wybranych rozwiązań technicznych, wyjątkowo sprzyjających warunków wykonania zamówienia dostępnych dla wykonawcy, oryginalności projektu wykonawcy, kosztów pracy, których wartość przyjęta do ustalenia ceny nie może być niższa od minimalnego wynagrodzenia za pracę albo minimalnej stawki godzinowej, ustalonych na podstawie przepisów ustawy z dnia 10 października 2002 r. o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (Dz. U. z 2017 r. poz. 847); b) pomocy publicznej udzielonej na podstawie odrębnych przepisów; c) wynikającym z przepisów prawa pracy i przepisów o zabezpieczeniu społecznym, obowiązujących w miejscu, w którym realizowane jest zamówienie; d) wynikającym z przepisów prawa ochrony środowiska; e) powierzenia wykonania części zamówienia podwykonawcy.

    W odpowiedzi na wezwanie, Wykonawca złożył wyjaśnienia w wyznaczonym terminie, tj. w dniu 09.03.108 r. Jednakże, ze względu na duży stopień ogólności przedstawionych wyjaśnień tj. nieprecyzyjną argumentację podania niskiej ceny oraz z uwagi na nieudzielenie odpowiedzi na wszystkie pytania wskazane w wezwaniu, Zamawiający zdecydował o odrzuceniu oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt 4 w zw. z art. 90 ust. 3 ustawy Pzp.
    Należy zauważyć, iż zgodnie z art. 90 ust. 2 ustawy Pzp obowiązek wykazania, że oferta nie zawiera rażąco niskiej ceny spoczywa na Wykonawcy.
    Zgodnie z przyjętym w orzecznictwie poglądem, Zamawiający może wezwać ponownie do złożenia wyjaśnień tylko tego Wykonawcę, który rzetelnie złożył pierwsze wyjaśnienia, a nie takiego, który uchylając się od udzielenia szczegółowych informacji i przedstawienia dowodów, złożył wyjaśnienia w sposób zdawkowy i ogólnikowy.
    Wykonawca wezwany do złożenia wyjaśnień ma obowiązek wskazać zamawiającemu na piśmie okoliczności uzasadniające obniżenie ceny w stosunku do przedmiotu zamówienia lub też innych czynników, do których odnosi się wezwanie zamawiającego. Wyjaśnienia wraz z dowodami powinny w sposób rzetelny, spójny i kompleksowy wyjaśnić zamawiającemu stawki przyjęte do kalkulacji oferty, w zakresie elementów składających się na zaoferowaną cenę (wyrok KIO 582/15 z 10 kwietnia 2015 r.).
    Zamawiający podkreśla, iż ponowienie wezwania do wyjaśnień, w sytuacji gdy dany Wykonawca złożył już raz wyjaśnienia niekompletne, lakoniczne, nie zawierające odpowiedzi na wszystkie pytania Zamawiającego, stanowiłoby de facto przywrócenie terminu do złożenia wyjaśnień, które należało złożyć już na pierwsze wezwanie. Takie działanie narusza zasadę uczciwej konkurencji i równego traktowania wykonawców w prowadzonym postępowaniu.
    Brak ujawnienia przez Wykonawcę najważniejszych czynników cenotwórczych, zgodnie z oczekiwaniami Zamawiającego, uniemożliwia pozytywną weryfikację złożonych wyjaśnień i w konsekwencji nakazuje uznać, że Wykonawca nie uzasadni, iż podana przez niego cena nie jest rażąco niska.
    Mając powyższe na uwadze, oferta zostaje odrzucona.

    Do wiadomości:
    1. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Geodezyjno-Kartograficzne Vertical Sp. z o.o. – lider konsorcjum – pełnomocnik, ul. Stodolna 31, 44-240 Żory, UNIMAP S.C. J. Bryk, D. Malcharek, ul. Kossutha 11, 40-844 Katowice (Członek konsorcjum).
    2. ABM Group Sp. z o.o., Al. Solidarności 75 lok 9, 00-090 Warszawa.
    3. Okręgowe Przedsiębiorstwo Geodezyjno-Kartograficzne Sp. z o. o. , ul. Zwycięstwa 140, 75-613 Koszalin.
    4. Okręgowe Przedsiębiorstwo Geodezyjno-Kartograficzne Sp. z o. o. w Olsztynie, ul. 1 Maja 13, 10-117 Olsztyn.
    5. Konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Geodezyjno- Kartograficzne „LIMBUS” s.c. Małgorzata Wilczewska, Dariusz Wilczewski, ul. Św. Rocha 11/1 lok. 411, 15-879 Białystok, Podlaskie Biuro Geodezji, Klasyfikacji i Rekultywacji Gruntów s.c. Jerzy Kołomyjski, Grzegorz Kotyński, ul. Elizy Orzeszkowej 32, 15- 084 Białystok, Croma s.c. Agnieszka Żegarska, Szymon Żegarski, ul. Wenecka 7, 15-521 Zaścianki, Białystok.
    6. ProGIS Sp. z o.o. , ul. Warszawska 8, 11-500 Giżycko.


    Data wprowadzenia: 2018-03-23 0840
    Data upublicznienia: 2018-03-23
    Art. czytany: 1377 razy

    » Odzucenie ofery nr 1 - rozmiar: 1070018 bajtów
    Typ pliku: application/pdf
    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Paweł Ostrowski
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej

    Starostwo Powiatowe
    w Olecku  
    19-400 OLECKO
    ul. Kolejowa 32

    Tel.
    87 520 24 75, 520 21 47, 520 22 94,
    87 739 18 65
    Fax: 87 520 32 19

    NIP: 847-15-15-765
    REGON: 790675565





    Godziny urzędowania:

     poniedziałek - piątek,
    od 7.30 do 15.30.




    Kasa czynna:

    Poniedziałek - Piątek
    7:45 - 14:00


    przerwa: 11:00 - 11:15



    Starostwo Powiatowe w Olecku
     


    Urząd Miejski w Olecku





     


    Portal e-Urząd


    Elektroniczna Skrzynka Podawcza


    Portal Konsultacje społeczne


    Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca



    Zapisy na bezpłatne usługi



    Transmisja z obrad sesji Rady Powiatu




    Admin


    System BIP Inet