Informacje dla Pacjentów szpitala w Olecku

2020-11-05 1416
Art. czytany: 3100 razy

Informacje dla Pacjentów


Wszystkie osoby udające się do POZ, NiŚOZ, poradni specjalistycznych, pracowni diagnostycznych, oraz laboratorium podlegają kontroli epidemiologicznej:

• wywiad epidemiologiczny,
• bezdotykowy pomiar temperatury,
• uzasadniony cel wizyty

Każda osoba wchodząca musi pamiętać o:
- obowiązku zakrywania nosa i ust,
- przeprowadzeniu dezynfekcji rąk
- zachowaniu odstępu około 1,5 - 2 m od kolejnej osoby

Pamiętajmy o tym , aby chronić siebie i innych

W przypadku wystąpienia objawów chorobowych lub pozytywnego wywiadu epidemiologicznego osoba taka nie zostanie wpuszczona na teren szpitala.

Osoby z objawami chorobowymi powinny skontaktować się telefonicznie z lekarzem POZ lub NiŚOZ.

Funkcjonowanie szpitala z oddziałami obserwacyjno – zakaźnymi dla chorych na Covid-19

Obowiązuje całkowity zakaz odwiedzin pacjentów hospitalizowanych w oddziałach obserwacyjno – zakaźnych.

W związku z zakazem odwiedzin dopuszcza się informowanie osób upoważnionych do otrzymania informacji o stanie zdrowia pacjenta telefonicznie, po uprzedniej weryfikacji rozmówcy z danymi podanymi przez pacjenta do historii choroby.

Dopuszcza się przekazywanie paczek pacjentom hospitalizowanym w oddziałach szpitalnych.

Paczkę opisaną imieniem, nazwiskiem oraz nazwą oddziału, na którym przebywa pacjent pozostawia się w punkcie przy wejściu nr 1.

Pracownik punktu pierwszego kontaktu weryfikuje obecność pacjenta w oddziale.

W przypadku weryfikacji pozytywnej, paczka przekazywana jest pacjentowi na oddział przez pracownika punktu pierwszego kontaktu. W przypadku weryfikacji negatywnej lub nieopisanej
paczki, paczka nie zostanie przyjęta i jest zwracana osobie, która ją dostarczyła.

Zakazuje się wchodzenia i przebywania na terenie szpitala wszelkich osób, których obecność nie jest bezwzględnie konieczna.

Numery telefonów gabinetów lekarskich i pielęgniarskich.
Centrala: 87 520 22 95 lub 96 ,

numery wewnętrzne:
Izba przyjęć: 331
Oddział obserwacyjno – zakaźny – I pietro - lekarze - 304;
pielęgniarki - 350, 351, 352
Oddział obserwacyjno – zakaźny – II pietro - lekarze - 365;
położne - 363
Oddział obserwacyjno – zakaźny – III pietro - lekarze - 373;
pielęgniarki - 372

Funkcjonowanie Punktu pobrań wymazów Covid-19


W 'Olmedica' w Olecku Sp. z o.o. funkcjonuje 'Punkt Pobrań' wymazów na obecność SARS-CoV-2 . Punkt pobrań czynny jest codziennie w godzinach 9:00 – 14:00. Prosimy telefonicznie​
uzgodnić datę i godzinę zgłoszenia się na pobranie wymazów – nr telefonu 726 475 000

Osoba, od której ma być pobrany wymaz proszona jest o podejście lub podjechanie do punktu pobrań w umówionym terminienie. Prosimy okazać dowód osobisty ewentualnie SMS z informacją o możliwości wykonania badania.

Funkcjonowanie POZ i NiŚOZ

Z uwagi na aktualną sytuację epidemiologiczną prosimy Pacjentów o korzystanie z TELEPORADY

W sytuacjach , kiedy jest to niezbędne, proszę zgłosić się na wizytę po wcześniejszej telefonicznej rejestracji. Przy wizycie osobistej w POZ lub NiŚOZ istnieje obowiązek wypełnienia 'Ankiety epidemiologicznej w kierunku SARS-CoV-2'.
Podczas teleporady istnieje możliwość wystawienia:
e – recepty, e- zwolnienia i e – skierowania.

Numery telefonów:
Rejestracja POZ w godzinach 7.00-18.00: 87 520 00 17
Centrala 87 520 22 95 lub 87 520 22 96
numer wewnętrzny – gabinet lekarski nr 6 – 324
gabinet lekarski NiŚOZ – 322
gabinet zabiegowy pielegniarski - 325

Gabinet zabiegowy pielegniarski w POZ oraz NŚOZ - 875202120

Funkcjonowanie poradni specjalistycznych Uwaga – poradnia ginekologiczno -położnicza przeniesiona została do kompleksu poradni specjalistycznych (informacja w rejestracji).

W poradniach nie będą przyjmowane osobiście osoby poddane izolacji domowej, kwarantannie, osoby z objawami ostrej infekcji ( gorączka, kaszel, duszność, utrata węchu lub smaku ) lub z dodatnim wywiadem epidemiologicznym.
W przypadku takich objawów pacjenci proszeni są o kontakt telefoniczny do rejestracji i przełożenie terminu wizyty lub skorzystania z teleporady.

Pacjenci zgłaszający się po raz pierwszy na wizytę przyjmowani będą zgodnie z ustaloną kolejką.

Pacjenci w ramach kontynuacji leczenia proszeni są o korzystanie z teleporady. Lekarz prowadzący
w trakcie teleporady może podjąć decyzję o osobistym stawieniu się pacjenta w poradni na wyznaczony termin.
Pacjenci zgłaszający się osobiście proszeni są o przychodzenie w ściśle umówionych godzinach.

W ten sposób uniknie się niepotrzebnego oczekiwania w kolejce.

Poradnie specjalistyczne zabiegowe ( poradnia chirurgiczna, urazowo-ortopedyczna, ginekologiczno– położnicza, urologiczna) przyjmują Pacjentów osobiście zgodnie z harmonogramem.

Pracownie diagnostyczne - przyjmują Pacjentów na dotychczasowych zasadach. Pacjenci proszeni
są o zachowanie środków bezpieczeństwa ( dystans społeczny, maseczka, dezynfekcja rąk).

W poradniach nie będą przyjmowane osoby poddane izolacji domowej, kwarantannie, osoby z objawami ostrej infekcji ( gorączka, kaszel, duszność, utrata węchu lub smaku ) lub z dodatnim wywiadem epidemiologicznym.

W przypadku takich objawów pacjenci proszeni są o kontakt telefoniczny do rejestracji i przełożenie terminu wizyty lub skorzystania z teleporady.

Rozdział czasowy przyjęć pacjentów w pracowni Rtg, Usg, Tk
• Pacjenci ambulatoryjni - 8:00 – 14:00
• Pacjenci szpitalni - 14:30 – 18:30
ZMIANA ORGANIZACJI WEJŚĆ DO BUDYNKU SZPITALNEGO:​
• Wejście nr 1 – wejście główne do szpitala (taras) – wyłącznie dla personelu
szpitala oraz dla pacjentów niepełnosprawnych do POZ, NiŚOZ, RTG,
Usg, Tk. Miejsce pozostawiania paczek dla pacjentów szpitalnych.
• Wejście nr 2 ( z tyłu szpitala ) – poradnie specjalistyczne, pracownie
diagnostyczne, laboratorium analityczne
• Wejście nr 3 (od strony ulicy, “dawne wejście” POZ I NiŚOZ) – POZ,
NiŚOZ
• Wejście nr 4 ( od szczytu szpitala , od strony lądowiska ) – Rtg, Usg, Tk


ZMIANA OBOWIĄZUJE OD 06.11.2020 r.