|
|
|
|
Starostwo Powiatowe Wydział Organizacyjny Zakres działania wydziału
|
|
Zarkes działania
Do podstawowych zadań Wydziału należy prowadzenie następujących spraw:
I. W zakresie obsługi biurowej Rady, Zarządu i Starostwa:
1. Obsługa kancelaryjno – biurowa oraz merytoryczna Rady i jej Komisji, w tym:
1) gromadzenie i przygotowywanie materiałów niezbędnych dla pracy Rady i poszczególnych Komisji,
2) przygotowywanie sesji Rady i posiedzeń Komisji,
3) opracowywanie materiałów z obrad Rady, Zarządu i posiedzeń Komisji Rady oraz przekazywanie ich właściwym adresatom,
4) sporządzanie protokołów z obrad Rady, Zarządu i posiedzeń Komisji,
5) prowadzenie rejestrów:
a) uchwał Rady, Zarządu
b) wniosków i opinii Komisji
c) interpelacji wniosków radnych,
2. Organizacja kontroli społecznych Komisji Rady.
3. Podejmowanie zadań związanych z nawiązywaniem i rozwijaniem współpracy oraz wymianą doświadczeń z innymi radnymi.
4. Upowszechnianie i przekazywanie środkom masowego przekazu informacji o działalności Rady, Zarządu i jej Komisji.
5. Obsługa posiedzeń Zarządu.
6. Koordynowanie prac związanych z realizacją aktów prawnych Zarządu i Starosty.
7. Prowadzenie sekretariatów Starosty i Wicestarosty.
8. Zbieranie i opracowywanie materiałów dla potrzeb Zarządu i Starosty.
9. Prowadzenie korespondencji okolicznościowej i kalendarium rocznic i uroczystości związanych z życiem społeczno – gospodarczym i kulturalnym mieszkańców powiatu.
II. W zakresie organizacji i funkcjonowania Starostwa:
1. Opracowanie projektu Statutu Powiatu.
2. Opracowanie projektu Regulaminu Organizacyjnego Starostwa.
3. Opracowanie projektów Regulaminu Pracy Starostwa, aktów prawnych Zarządu i Starosty oraz kontrola ich realizacji.
4. Inicjowanie działań usprawniających formy i metody pracy Starostwa.
5. Wdrażanie i nadzorowanie stosowania instrukcji kancelaryjnej, archiwalnej i jednolitego rzeczowego wykazu akt.
6. Koordynowanie planów pracy Starostwa.
7. Prowadzenie rejestru upoważnień do załatwienia spraw w imieniu Starosty.
8. Przygotowanie i prowadzenie rejestru spraw powierzonych innym jednostkom.
9. Prowadzenie ewidencji przepisów prawnych w tym aktów prawa miejscowego.
III. W zakresie kontroli:
1. Prowadzenie kontroli dotyczącej organizacji i funkcjonowania wydziałów, załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej oraz realizacji aktów prawnych Rady, Zarządu i Starosty.
2. Kontrola realizacji przez wydziały wniosków pokontrolnych.
3. Udział na polecenie Starosty w kontrolach powiatowych jednostek organizacyjnych.
4. Analiza materiałów pokontrolnych i opracowanie generalnych wniosków w celu eliminacji uchybień i polepszenia efektywności działań Starostwa.
5. Sprawowanie nadzoru i kontroli nad powierzonymi zadaniami.
IV. W zakresie skarg i wniosków:
1. Przyjmowanie, rozpatrywanie i załatwianie skarg i wniosków.
2. Dokonywanie okresowych analiz sposobu ich załatwiania.
V. W zakresie spraw kadrowych:
1. Prowadzenie akt i spraw osobowych Członków Zarządu, pracowników Starostwa oraz dyrektorów i kierowników jednostek organizacyjnych i podporządkowanych Zarządowi i Staroście.
2. Prowadzenie i dokumentowanie spraw prawnych dotyczących nawiązania i rozwiązania stosunku pracy, przebiegu pracy, nagród jubileuszowych oraz odznaczeń.
3. Wystawianie zaświadczeń o zatrudnieniu, prowadzenie stosownego rejestru.
4. Prowadzenie spraw rentowych i emerytalnych pracowników.
5. Organizowanie prac związanych z dokonywaniem okresowych ocen kwalifikacyjnych pracowników.
6. Prowadzenie spraw związanych z zachowaniem porządku i dyscypliny pracy w Starostwie.
7. Koordynowanie szkoleń, kształcenia, dokształcenia i doskonalenia zawodowego pracowników Starostwa.
8. Prowadzenie postępowań wyjaśniających w zakresie spraw osobowych, przygotowanie materiałów i wniosków do decyzji Zarządu lub Starosty.
9. Wykonywanie czynności kontrolnych w zakresie spraw kadrowych na polecenie Starosty i Zarządu.
10. Prowadzenie spraw związanych z ochroną zdrowia pracowników, bezpieczeństwa i higieny pracy, sporządzenie dokumentacji powypadkowej.
11. Prowadzenie rejestru pracowników Starostwa, list obecności, ewidencji urlopów, czasu pracy pracowników, szkoleń pracowników.
12. Ewidencjonowanie protokołów i wniosków pokontrolnych organów kontrolujących.
13. Racjonalna gospodarka funduszem płac.
14. Sporządzenie niezbędnych sprawozdań statystycznych.
15. Prowadzenie spraw związanych z oświadczeniami majątkowymi.
VI. W zakresie spraw administracyjno – gospodarczych:
1. Opracowanie i realizowanie planów finansowych budżetu Starostwa w części przewidzianej dla Wydziału.
2. Administrowanie budynkami Starostwa.
3. Prowadzenie inwestycji, remontów kapitalnych oraz konserwacji budynków Starostwa.
4. Zabezpieczania przestrzegania w Starostwie przepisów dotyczących porządku, bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej.
5. Gospodarowanie środkami rzeczowymi oraz zabezpieczenie mienia Starostwa.
6. Prowadzenie spraw związanych z zaopatrzeniem materiałowo – technicznym oraz konserwacja wyposażenia Starostwa.
7. Załatwianie całokształtu spraw związanych z pieczęciami urzędowymi, nagłówkowymi i tablicami.
8. Gospodarowanie taborem samochodowym.
9. Wdrażanie postępu technicznego w pracy Starostwa.
10. Prowadzenie kancelarii niejawnej i archiwum Starostwa.
11. Prowadzenie ewidencji obwieszczeń i ogłoszeń urzędowych oraz obsługa tablicy ogłoszeń Starostwa.
12. Prowadzenie zakładowej działalności socjalnej wynikającej z ustawy o zakładowym funduszu świadczeń socjalnych.
13. Nadzór nad przestrzeganiem przepisów ustawy o zamówieniach publicznych oraz sporządzanie i nadzór nad realizacją planu zamówień publicznych Starostwa.
14. Obsługa informatyczna Starostwa.
15. Koordynowanie całokształtu spraw związanych z realizacją przepisów ustawy o ochronie danych osobowych.
16. Wykonywanie zadań związanych z wyborami.
17. Obsługa centrali telefonicznej oraz telefonu.
18. Prowadzenie spraw związanych z prenumeratą innych wydawnictw urzędowych i prasy.
VII. W zakresie spraw obywatelskich:
1. Przygotowywanie pozwoleń w drodze decyzji administracyjnej na prowadzenie zbiórek publicznych na obszarze powiatu lub jego części obejmującej więcej niż jedną gminę.
2. Przyjmowanie informacji o wyniku zbiórki i sposobie rozdysponowania zebranych datków oraz o ogłoszeniu w prasie.
3. Podejmowanie wspólnie z organizatorem imprezy i innymi jednostkami organizacyjnymi skoordynowania przedsięwzięć zabezpieczenia imprezy masowej.
4. Sprawowanie nadzoru nad działalnością stowarzyszeń ze względu na siedzibę stowarzyszenia z wyłączeniem nadzoru nad działalnością stowarzyszeń jednostek samorządu terytorialnego.
5. Nadzór nad fundacjami.
6. Organizowanie na terenie powiatu obchodów rocznic w celu upamiętnienia walk o niepodległość Polski oraz uczczenia pamięci ofiar wojny i okresu powojennego.
7. Prowadzenie biura rzeczy znalezionych.
8. Sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem tajemnicy państwowej.
9. Sporządzanie w obecności Starosty lub Sekretarza Powiatu testamentu.
10. Organizowanie działań związanych z realizacją zadań obrony cywilnej i spraw obronnych.
11. Organizowanie działań związanych z zarządzaniem kryzysowym, obsługa Powiatowego Centrum Zarządzania Kryzysowego.
12. Realizowanie programów wynikających z polityki wojewody w zakresie obrony cywilnej.
13. Wydawanie pozwoleń na sprowadzanie zwłok i szczątków ludzkich z zagranicy
14. Obsługa komisji bezpieczeństwa i porządku przy Staroście Oleckim oraz prowadzenie spraw związanych z bezpieczeństwem publicznym.
Data wprowadzenia: 2009-08-26 1109 Data upublicznienia: 2009-08-26 Art. czytany: 7504 razy
|
|
Wiadomość wprowadził: Karina Bielawska
|
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
|
|
|
|