(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
Organy Powiatu
Starostwo Powiatowe
Oświadczenia majątkowe
Gminy
Jednostki organizacyjne
Powiatowe Służby, Inspekcje i Straże
Spółki prawa handlowego
Organizacje pozarządowe
Finanse i mienie
Nabór pracowników
Przetargi
Licytacje
Jak załatwić sprawę
Aktualności
Ostrzeżenia pogodowe
Wykaz danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
Kontrole
Petycje
Lobbing
Kontakt
Instrukcja obsługi
Nieodpłatna pomoc prawna
Informacja publiczna
Obsługa osób niepełnosprawnych
Wybory samorządowe 2018
Dostępność
Biuro Rzeczy Znalezionych
Prawo miejscowe
Redaktorzy strony
Statystyka odwiedzin
Statystyka czytalności
  
Skargi i Wnioski
Rejestr zmian
Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
Podstawy prawne działania powiatu
Sprzedaż nieruchomości powiatu
Wybory samorządowe 2010
Wybory samorządowe 2014
Ostatnie 5 wiadomości:
» Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2020 roku
» Ostrzeżenie meteorologiczne nr 58 - burze /1
» Uchwała Nr XXII/166/2021 w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Olecku z tytułu wykonania budżetu Powiatu Oleckiego za 2020 rok.
» Uchwała Nr XXII/165/2021 w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Oleckiego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za rok 2020
» Uchwała Nr XXII/164/2021 w sprawie wotum zaufania dla Zarządu Powiatu w Olecku
  • Starostwo Powiatowe
  • Wydział Komunikacji i Transportu
  • Jak załatwić sprawę
  • Wydanie prawa jazdy: utrata, zmiana danych, upływ daty ważności uzyskanego uprawnienia

    WYDANIE PRAWA JAZDY: UTRATA, ZMIANA DANYCH, UPŁYW DATY WAŻNOŚCI UZYSKANEGO UPRAWNIENIA:

    I. PODSTAWA PRAWNA:

    1. Ustawa z dnia 5 stycznia 2011 r. - o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2016 r., poz. 627 z późn. zm.).

    2. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r. poz. 231).

    3. Rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 11 stycznia 2013 r. w sprawie wysokości opłat za wydanie dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2013 r. poz. 83 ).

    4. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 20 maja 2016r w sprawie wzorów dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r. poz. 702).

    5. Rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych z dnia 15 maja 2015 r. w sprawie opłaty ewidencyjnej stanowiącej przychód Funduszu- Centralna Ewidencja Pojazdów i Kierowców (Dz.U. z 2015r., poz. 681 z późn. zm. ).

    II. WYMAGANE DOKUMENTY:

    1. Wniosek o wydanie prawa jazdy lub pozwolenia; wzór wniosku zgodny z załącznikiem do rozporządzenie Ministra Transportu, Budownictwa i Gospodarki Morskiej z dnia 31 lipca 2012 r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami ( Dz. U. z 2012r. poz. 1005 ze zm.) wraz z załączonym do wnioskiem oświadczeniem o zamieszkaniu

    lub zgodny z załącznikiem do rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r. poz. 231).

    2. wyraźna, aktualna i kolorowa fotografia o wymiarach 3,5 x 4,5 cm; wykonaną na jednolitym jasnym tle, mającą dobrą ostrość oraz odwzorowującą naturalny kolor skóry, obejmującą wizerunek od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby twarz zajmowała 70–80% fotografii, pokazującą wyraźnie oczy, zwłaszcza źrenice, i przedstawiającą osobę w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami nieprzesłoniętymi włosami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami; fotografia powinna być wykonana nie wcześniej niż 6 miesięcy przed dniem złożenia wniosku; osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w okularach z ciemnymi szkłami; w takim przypadku do wniosku załącza się również orzeczenie o niepełnosprawności osoby do 16 roku życia lub orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby, która ukończyła 16 lat, z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych (Dz. U. z 2011 r. Nr 127, poz. 721, z późn. zm.4)); osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania może załączyć do wniosku fotografię przedstawiającą ją w nakryciu głowy, o ile wizerunek twarzy jest w pełni widoczny – w takim przypadku do wniosku załącza się zaświadczenie o przynależności do wspólnoty wyznaniowej zarejestrowanej w Rzeczypospolitej Polskiej; dopuszcza się załączanie zdjęcia wykonanego techniką cyfrową zapisanego na zewnętrznym nośniku danych;

    3. kserokopia dotychczasowego prawa jazdy (jeżeli wydanie dokumentu następuje w wyniku
    zmiany danych lub zniszczenia).

    4. Orzeczenie lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdem i orzeczenie psychologiczne o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdami (dot. kat. C1, C1+E, C, C+E, D1, D1+E, D, D+E).
    W/w orzeczenia wymagane są jeżeli zmiana danych dotyczy zmiany daty ważności uzyskanych uprawnień.

    5. Dowód uiszczenia opłaty za wydanie prawa jazdy oraz opłaty ewidencyjnej

    III. SPOSÓB ZŁOŻENIA WNIOSKU

    Wniosek wraz z wymaganymi załącznikami można złożyć:

    - osobiście w Starostwie Powiatowym w Olecku 19-400 Olecko ul. Kolejowa 32, pokój nr 8 od poniedziałku do piątku w godz. od 7:30 do 15: 30

    - za pośrednictwem poczty na wskazany wyżej adres

    - za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej dostępnej na stronie https://www.esp.pwpw.pl/ link do strony znajduje się również : na stronie Biuletynu Informacji Publicznej Starostwa Powiatowego w Olecku . Przy złożeniu wniosku za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej należy spełnić dodatkowe warunki określone w rozdziale 5 „ składanie wniosków elektronicznych” rozporządzenia Ministra Infrastruktury i Budownictwa z dnia 24 lutego 2016r. w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r. poz. 231).oraz zakres i warunki świadczenia usług określonych przez PWPW na stronie https://www.esp.pwpw.pl/Account/Help

    UWAGA: W przypadku pobrania wniosku z internetu należy go wydrukować obustronnie na jednej kartce formatu A4 w układzie poziomym, bez zmniejszania, zwiększania czy zmiany proporcji – druk bez marginesów! (w opcjach drukowania ustaw: brak skalowania strony), w normalnym, a nie oszczędnościowym trybie wydruku. Ze względu na niewielkie marginesy formularza, wydruk na niektórych drukarkach np. laserowych może być niemożliwy.
    Wniosek może zostać odrzucony w przypadku nie zachowania powyższych wymagań.

    IV. OPŁATY :
    • opłata za wydanie prawa jazdy: 100,00 zł.
    • opłata ewidencyjna za wydanie prawa jazdy/ za przedłużenie ważności określonej kategorii prawa jazdy : 0,50zł.

    Opłatę za wydanie prawa jazdy można wnieść w kasie Starostwa Powiatowego w Olecku; ul. Kolejowa 32, I piętro, w godzinach od 8Ł00-14Ł00 (od poniedziałku do piątku) lub dokonać wpłaty na niżej wskazane konto:

    - za wydanie prawa jazdy, kwota 100,00 zł na konto Starostwa Powiatowego w Olecku nr 20 9339 0006 0000 0008 6501 0001 Bank Spółdzielczy w Olecku

    - opłata ewidencyjna za wydanie prawa jazdy – kwota 0,50 zł na konto Starostwa Powiatowego w Olecku nr 09 9339 0006 0000 0008 6501 0005 Bank Spółdzielczy w Olecku

    V. TERMIN ROZPATRZENIA SPRAWY

    Czas oczekiwania na wydanie dokumentu około - 10 dni od wniesienia wniosku wraz z wymaganymi załącznikami.
    Odmowa wydania prawa jazdy następuje w drodze decyzji administracyjnej.

    VI. SPOSÓB ODBIORU

    Prawo jazdy wydaje się uprawnionej osobie, w zależności od określonego we wniosku sposobu jego przekazania:

    1) za pośrednictwem operatora w rozumieniu ustawy z dnia 12 czerwca 2003 r. – Prawo pocztowe ( Dz. U z 2012r., poz. 1529 oraz Dz. U. z 2015 r. , poz. 1830 ), z wyjątkiem przypadków, w których warunkiem otrzymania nowego dokumentu jest zwrot dotychczas posiadanego – przesyłając dokument za zwrotnym potwierdzeniem odbioru;

    2) bezpośrednio – za pokwitowaniem odbioru dokonanym na wniosku.

    UWAGA: Prawo jazdy osoby składającej wniosek elektroniczny nie może być przesłane za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. – Prawo pocztowe.

    VII. SPRAWY ROZPATRUJE I UDZIELA WYJAŚNIEŃ

    Starostwo Powiatowe w Olecku , ul. Kolejowa 32 , Wydział Komunikacji i Transportu , pokój nr 8, tel.087 520 22 94 wew. 38
    Interesanci przyjmowani są od poniedziałku do piątku w godzinach: 7 30-15 30

    VIII. TRYB ODWOŁAWCZY

    Od decyzji odmownej przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Olsztynie , za pośrednictwem Starosty Oleckiego w terminie 14 dni od daty jej doręczenia.



    Data wprowadzenia: 2014-03-04 1216
    Data upublicznienia: 2014-03-04
    Art. czytany: 9244 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Paweł Ostrowski
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    Biuletyn Informacji Publicznej

    Starostwo Powiatowe
    w Olecku  
    19-400 OLECKO
    ul. Kolejowa 32

    Tel.
    87 520 24 75, 520 21 47, 520 22 94,
    87 739 18 65
    Fax: 87 520 32 19

    NIP: 847-15-15-765
    REGON: 790675565





    Godziny urzędowania:

     poniedziałek - piątek,
    od 7.30 do 15.30.




    Kasa czynna:

    Poniedziałek - Piątek
    7:45 - 14:00


    przerwa: 11:00 - 11:15



    Starostwo Powiatowe w Olecku
     


    Urząd Miejski w Olecku





     


    Portal e-Urząd


    Elektroniczna Skrzynka Podawcza


    Portal Konsultacje społeczne


    Elektroniczna Skrzynka Podawcza Systemu Pojazd i Kierowca



    Zapisy na bezpłatne usługi



    Transmisja z obrad sesji Rady Powiatu




    Admin


    System BIP Inet