(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Starostwo Powiatowe » Pion Oochrony
Menu:
A Organy Powiatu
A Starostwo Powiatowe
A Oświadczenia majątkowe
A Gminy
A Jednostki organizacyjne
A Powiatowe Służby, Inspekcje i Straże
A Spółki prawa handlowego
A Organizacje pozarządowe
A Finanse i mienie
A Nabór pracowników
A Przetargi
A Licytacje
A Jak załatwić sprawę
A Aktualności
A Ostrzeżenia pogodowe
A Wykaz danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
A Kontrole
A Petycje
A Lobbing
A Kontakt
A Instrukcja obsługi
A Nieodpłatna pomoc prawna
A Informacja publiczna
A Obsługa osób niepełnosprawnych
A Wybory samorządowe 2018
A Dostępność
A Biuro Rzeczy Znalezionych
A Prawo miejscowe
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
  
A Skargi i Wnioski
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
A Podstawy prawne działania powiatu
A Sprzedaż nieruchomości powiatu
A Wybory samorządowe 2010
A Wybory samorządowe 2014
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2020 roku
A» Ostrzeżenie meteorologiczne nr 58 - burze /1
A» Uchwała Nr XXII/166/2021 w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Olecku z tytułu wykonania budżetu Powiatu Oleckiego za 2020 rok.
A» Uchwała Nr XXII/165/2021 w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Oleckiego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za rok 2020
A» Uchwała Nr XXII/164/2021 w sprawie wotum zaufania dla Zarządu Powiatu w Olecku
Ilość wiadomości z działu 'Pion Oochrony': 1
Pion Ochrony

Pion Ochrony jest wyodrębnioną i podległą pełnomocnikowi ochrony komórką organizacyjną ds. ochrony informacji niejawnych.

Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych realizuje zadania z zakresu ochrony informacji niejawnych oraz koordynuje i nadzoruje prowadzenie kancelarii niejawnej.

1. Do zadań pełnomocnika ochrony należy:

1) zapewnienie ochrony informacji niejawnych, w tym stosowanie środków bezpieczeństwa fizycznego;

2) zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;

3) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;

4) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa (co najmniej raz na trzy lata) kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;

5) opracowywanie i aktualizowanie, wymagającego akceptacji kierownika jednostki organizacyjnej, planu ochrony informacji niejawnych w jednostce organizacyjnej,
w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego, i nadzorowanie jego realizacji;

6) prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;

7) prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;

8) prowadzenie aktualnego wykazu osób zatrudnionych lub pełniących służbę w jednostce organizacyjnej albo wykonujących czynności zlecone, które posiadają uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto, obejmującego wyłącznie:

a) imię i nazwisko,

b) numer PESEL,

c) imię ojca,

d) datę i miejsce urodzenia,

e) adres miejsca zamieszkania lub pobytu,

f) określenie dokumentu kończącego procedurę, datę jego wydania oraz numer;

9) przekazywanie ABW do ewidencji, o których mowa w art. 73 ust. 1, danych, o których mowa w art. 73 ust. 2, osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa, na podstawie wykazu, o którym mowa w pkt 8.

2. W Starostwie tworzy się kancelarię niejawną podległą bezpośrednio pełnomocnikowi ochrony.

3. Kancelarią kieruje kierownik kancelarii, wyznaczony przez Starostę.

4. Do obowiązków kierownika kancelarii należą zadania, w szczególności:

1) sprawowanie bezpośredniego nadzoru nad obiegiem materiałów niejawnych,

2) udostępnianie materiałów osobom do tego uprawnionym,

3) wydawanie materiałów osobom do tego uprawnionym, które zapewniają odpowiednie warunki do ich przechowywania,

4) egzekwowanie zwrotu materiałów,

5) kontrola przestrzegania właściwego oznaczania i rejestrowania materiałów w kancelarii,

6) wykonywanie poleceń pełnomocnika ochrony.

4. Nadzór nad kancelarią niejawną, w tym zadań związanych z koordynacją ochrony tajemnicy państwowej, sprawuje pełnomocnik ochrony


Data wprowadzenia: 2007-02-15 1059
Data upublicznienia:
Art. czytany: 10329 razy

Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Karina Bielawska
» Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
» Przełącz na wiadomości archiwalne
Podkategoria:
A Starosta
A Wicestarosta
A Sekretarz
A Radca Prawny
A Wydział Organizacyjny
A Wydział Finansowy
A Wydział Architektury i Budownictwa
A Wydział Komunikacji i Transportu
A Wydział Geodezji i Nieruchomości
A Wydział Środowiska i Rolnictwa
A Wydział Edukacji, Kultury, Sportu i Promocji
A Geodeta Powiatowy
A Powiatowy Rzecznik Konsumentów
A Pion Oochrony
A Powiatowe Centrum Zarządzania Kryzysowego
A Rehabilitacja os. niepełnospr. i pom. społ.
A Samodzielne stanowisko ds. informatyki
Ostat. 10 wiadomości:

A» Pion Ochrony
System BIP Inet