(K)  A0  A+  A-    
 STRONA GŁÓWNA BIP » Poprzednia strona » Odczyt wiadomości
Menu:
A Organy Powiatu
A Starostwo Powiatowe
A Oświadczenia majątkowe
A Gminy
A Jednostki organizacyjne
A Powiatowe Służby, Inspekcje i Straże
A Spółki prawa handlowego
A Organizacje pozarządowe
A Finanse i mienie
A Nabór pracowników
A Przetargi
A Licytacje
A Jak załatwić sprawę
A Aktualności
A Ostrzeżenia pogodowe
A Wykaz danych zawierających informacje o środowisku i jego ochronie
A Kontrole
A Petycje
A Lobbing
A Kontakt
A Instrukcja obsługi
A Nieodpłatna pomoc prawna
A Informacja publiczna
A Obsługa osób niepełnosprawnych
A Wybory samorządowe 2018
A Dostępność
A Biuro Rzeczy Znalezionych
A Prawo miejscowe
A Redaktorzy strony
A Statystyka odwiedzin
A Statystyka czytalności
  
A Skargi i Wnioski
A Rejestr zmian
A Mapa serwisu
Wyszukiwarka


»Wyszukiwanie zaawansowane
Archiwalne menu:
A Podstawy prawne działania powiatu
A Sprzedaż nieruchomości powiatu
A Wybory samorządowe 2010
A Wybory samorządowe 2014
Ostatnie 5 wiadomości:
A» Zbiorcza informacja o petycjach rozpatrzonych w 2020 roku
A» Ostrzeżenie meteorologiczne nr 58 - burze /1
A» Uchwała Nr XXII/166/2021 w sprawie absolutorium dla Zarządu Powiatu w Olecku z tytułu wykonania budżetu Powiatu Oleckiego za 2020 rok.
A» Uchwała Nr XXII/165/2021 w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Oleckiego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za rok 2020
A» Uchwała Nr XXII/164/2021 w sprawie wotum zaufania dla Zarządu Powiatu w Olecku
  • Starostwo Powiatowe
  • Wydział Środowiska i Rolnictwa
  • Ogłoszenia
  • ,,Baza danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami'



    Od 24 stycznia 2018 r. uruchomiono Bazę danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami, czyli tzw. BDO.

    Baza dostępna jest pod adresem: www.bdo.mos.gov.pl

    Integralną część Bazy danych o produktach i opakowaniach oraz o gospodarce odpadami stanowi rejestr podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami. Zgodnie z art. 49 ust. 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz. U. z 2018 r. poz. 21 i z 2017 r. poz. 2422) prowadzenie rejestru podmiotów wprowadzających produkty, produkty w opakowaniach i gospodarujących odpadami spoczywa na marszałkach województw.

    Obecnie na ww. stronie internetowej udostępniono wyłącznie do pobrania wnioski w wersji .DOCX (plik Microsoft Word) o: wpis do rejestru, aktualizację wpisu oraz wykreślenie z rejestru. Uzupełniony wniosek należy złożyć do właściwego urzędu marszałkowskiego.

    Skontaktowaliśmy się z kilkoma urzędami marszałkowskimi w sprawie powyższego rejestru. Uzyskaliśmy informację, że podmioty mogą już składać wnioski o wpis do rejestru, jednak urzędy na tę chwilę nie dysponują narzędziami, które pozwoliły by nadać numer rejestrowy. W zawiązku z powyższym może wydłużyć to czas rozpatrzenia wniosku.

    Podmioty zobowiązane do złożenia wniosku o wpis do rejestru wymienione są w art. 50 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach. Część podmiotów, zostanie wpisana do rejestru nie na wniosek, a z urzędu. Są to:
    - posiadacz odpadów, który uzyskał pozwolenie zintegrowane,
    - posiadacz odpadów, który uzyskał pozwolenie na wytwarzanie odpadów,
    - posiadacz odpadów, który uzyskał zezwolenie na zbieranie odpadów lub zezwolenie na przetwarzanie odpadów,
    - podmiot, który uzyskał decyzję zatwierdzającą program gospodarowania odpadami wydobywczymi lub zezwolenie na prowadzenie obiektu unieszkodliwiania odpadów wydobywczych,
    - podmiot, który uzyskał koncesję na podziemne składowanie odpadów na podstawie ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. - Prawo geologiczne i górnicze,
    - podmiot, który uzyskał wpis do rejestru działalności regulowanej w zakresie odbierania odpadów komunalnych od właścicieli nieruchomości - na podstawie ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (Dz. U. z 2017 r. poz. 1289 i 2056).

    Powyższe dotyczy pomiotów, które uzyskały stosowne decyzje lub wpisy przez złożeniem wniosku o wpis do przedmiotowego rejestru.

    Wpisowi do rejestru nie podlegają:
    - osoba fizyczna oraz jednostka organizacyjna niebędące przedsiębiorcami wykorzystujące odpady na potrzeby własne, zgodnie z art. 27 ust. 8 ustawy o odpadach;
    - podmiot władający powierzchnią ziemi, na której są stosowane komunalne osady ściekowe w celach, o których mowa w art. 96 ust. 1 pkt 1-3 ustawy o odpadach, zwolniony z obowiązku uzyskania zezwolenia na przetwarzanie odpadów;
    - podmiot prowadzący działalność inną niż działalność gospodarcza w zakresie gospodarowania odpadami, który zbiera odpady opakowaniowe i odpady w postaci zużytych artykułów konsumpcyjnych, w tym zbieranie leków i opakowań po lekach przez apteki, przyjmowanie zużytych artykułów konsumpcyjnych w sklepach, systemy zbierania odpadów w szkołach, placówkach oświatowo-wychowawczych, urzędach i instytucjach (nieprofesjonalna działalność w zakresie zbierania odpadów);
    - transportujący wytworzone przez siebie odpady.

    Zgodnie ze zmianą Ustawy o odpadach (Dz.U. 2017 poz.2422), do wpisu do rejestru na wniosek zobowiązani zostali również wytwórcy odpadów zobowiązani do prowadzenia ewidencji odpadów (z wyłączeniem posiadaczy odpadów, którzy uzyskali pozwolenie zintegrowane i pozwolenie na wytwarzanie odpadów).

    Podmioty objęte obowiązkiem złożenia wniosku o wpis do rejestru, są obowiązane do złożenia tego wniosku w terminie 6 miesięcy od dnia utworzenia rejestru.

    Szczegóły dotyczące rejestru oraz BDO można znaleźć w Rozdziale 2 ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach oraz w przepisach przejściowych do ustawy.

    (źródło : http://www.odpady-help.pl)


    Data wprowadzenia: 2018-01-29 1002
    Data upublicznienia: 2018-01-29
    Art. czytany: 3828 razy

    Drukowanie dokumentuWiadomość wprowadził: Robert Kozłowski
    » Pokaż rejestr zmian dla danej wiadomości
    » Przełącz na wiadomości archiwalne
    Podkategoria:
    A Sesja XXXVI
    A Sesja XXXVII-luty
    A Sesja XXXVIII-marzec
    A Sesja XXXIX-kwiecień
    A Sesja XL - maj
    A Sesja XLI- czerwiec
    A Sesja XLII- sierpień
    A Sesja XLIII- wrzesień
    A Sesja XLIV - październik
    Ostat. 10 wiadomości:

    A» Uchwała Nr XLI/250/2018 w sprawie udzielenia absolutorium Zarządowi Powiatu w Olecku
    A» Uchwała Nr XLI/249/2018 w sprawie rozpatrzenia i zatwierdzenia sprawozdania finansowego Powiatu Oleckiego wraz ze sprawozdaniem z wykonania budżetu za rok 2017.
    A» Uchwała Nr XLI/248/2018 w sprawie udzielenia pomocy finansowej na przebudowę drogi gminnej Nr 142030N Markowskie - Wieliczki od km 0+011 do km 4+742,0 dł. 4,731 km
    A» Uchwała Nr XLI/247/2018 w sprawie zmian budżetu powiatu na rok 2018.
    A» Uchwała Nr XLI/246/2018 w sprawie zmiany Wieloletniej Prognozy Finansowej Powiatu Oleckiego na lata 2018–2032
    A» Uchwała Nr XLI/245/2018 w sprawie zmiany wynagrodzenia Starosty Oleckiego
    A» Uchwała Nr XLI/244/2018 w sprawie określenia zasad i trybu przeprowadzania konsultacji społecznych przez samorząd powiatowy w Olecku
    A» Uchwała Nr XLI/243/2018 w sprawie określenia tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycieli szkół niewymienionych w art. 42 ust. 7 pkt 3 ustawy Karta Nauczyciela ...
    A» Uchwała Nr XLI/242/2018 w spr. uchwalenia „Program polityki zdrowotnej w zakresie szczepień ochronnych przeciw kleszczowemu zapaleniu mózgu dla mieszkańców powiatu oleckiego na lata 2018-2022
    A» Uchwała Nr XLI/241/2018 w sprawie powołania Komisji Statutowej Rady Powiatu w Olecku
    System BIP Inet